OKULA GELİŞ – SELAMLAŞMA KAHVALTI - TOPLANMA- TEMİZLİK -Öğrencilerimiz en erken saat 08:00 de okulda olurlar. -08:00-09:00 saatleri arasında ortak bir sınıfta bulunurlar. -09:00-09:15 arasında güne jimnastik ile başlarlar. -09:15-09:45 Sabah kahvaltılarını yaparlar. |
MASA BAŞI ETKİNLİKLERİ
-Zeka geliştirici oyuncaklarla oyunlar
-Boyama çalışmaları
-Yoğurma maddeleri
-İlgi köşelerinde oyun
DİL ÇALIŞMASI
-Hikaye öncesi ; grup sohbeti
-Hikayenin okunması
-Hikayenin anlatımı
MÜZİK VE RİTİM
-Vücudumuzla ritim çalışmaları
-Müzik aletleriyle ritim çalışmaları
-Müzikle ritmik
-Hareketler ve dans
-Müzikli hikaye
-Ünite ile ilgili şarkılar
-Ünlü müzisyenler ve hayatı
"Çocuklarda yapılan ritim çalışmaları onlarda ritim duygusunu geliştirirken, hayatı da düzenli yaşama alışkanlığı kazandırır. Okul öncesi dönemde müzik, çocuğun tüm gelişim alanlarını etkilemektedir."
SANAT ATÖLYESİ
-Kesme, katlama, yırtma, yapıştırma çalışmaları
-Kil ve hamurla yaratıcı çalışmalar,
-Nakış ve dokuma çalışmaları
-Serbest resim, kolaj çalışması, seramik çalışması
-Boya çalışmaları, oyuncak yapımı, takı tasarımı
-Artık malzemelerle çalışmalar
-Ünlü ressamlar ve eserlerini tanıma
"El faaliyetleri saatinde yoğurma maddeleri ile çalışma, kağıt işleri ve boya çalışmaları çocuklarımızın zamanını yapıcı bir şekilde geçirmelerini sağlarken onlara yeni fikirler geliştirmeyi, yaratıcılığı ve grup çalışmalarında yardımlaşma, planlama, uygulama ve sonuçlandırma gibi kazanımlara katkıda bulunur."
OYUN
-Kurallı oyunlar
-Spor ve eğitici oyunlar
-Yarışmalı oyunlar
-Oyun odasında oynama
-Spor aletleriyle oyunlar
-Dinlendirici oyunlar
-Zihinsel-Sosyal-Duygusal gelişim oyunları
-Bahçe materyalleri ile oyunlar
"Oyun, etkinliklerimizin tümünün bir parçası olarak her daim programımızda yer alır."
FEN VE DOĞA ÇALIŞMALARI VE EĞLENCELİ BİLİM ATÖLYEMİZ
-Tahmin ve çıkarım
-Sorgulama
-Test etme – Deney-Gözlem
-Gezi-Gözlem-İnceleme
-Mutfak etkinlikleriyle bilim
-Bahçe etkinlikleriyle bilim
-Yaşadığımız çevre, gezegen ve evrene ait herşey
-Ünlü bilim adamları
"Eğlenerek öğrenmelerini sağlayarak, fen ve doğa çalışmalarında çocuklarımızın bilgi sahibi olmalarını sağlayan, araştırma ve merak duygularını artıran etkinlikler yapılır."
MUTFAK ETKİNLİKLERİ
-Tahmin ve çıkarım
-Sorgulama
-Gözlem
-Test etme – Deney
"Mutfakta besin hazırlama çalışmalarından çocuklarımız çok zevk almakta olup çocukların fen ile ilgili pek çok kavramı öğrenmesini de sağlar. Çocuklarımız, mutfakta besin hazırlama çalışmalarında karışımdaki her bir maddeyi ölçme, karıştırma, yiyeceklerin yapı, renk değişimlerini inceleme, karışımları koklama ve tatma gibi pek çok şeyi öğrenebilirler. Çocuklarımız mutfak çalışmalarında yönergeleri takip edebilirler. Sağlıklı ve iyi beslenmenin önemini kavrayabilir ve yeni yiyecekleri tadabilirler."
JİMNASTİK – YOGA-BALE – DANS-DRAMA
-Jimnastik ve yoga çocuklarımıza fiziksel açıdan tam sağlık sağlar.
-Çocuk yogası derslerimiz ile birleştirdiğimiz nefes teknikleriyle çocuklarımız hızlanmış ve kontrolden çıkmış duygu ve düşünce sistemlerini dengelemeyi öğrenirler.
-Drama çocukların algılama, dikkat, konuşma, dinleme, bedenini kullanarak anlatma ve yorumlama gibi iletişim becerilerini geliştirir.
İNGİLİZCE
Mutlu Çocuklar Anaokulunda okul öncesi düzeyi yabancı dil eğitimi ise çocukların yaparak, yaşayarak öğrenmelerini sağlar ve uygulanan diğer programların kazanımlarına göre sarmal ve bütünleştirilmiş şekilde uygulanır.
ÇİZGİ FİLM, SLAYT, HİKAYE
-Yabancı dil kazanımı geliştiren çizgi filmler
-Çeşitli animasyon filmleri
-Konularımızla bağlantılı dikkat çekici slaytlar
SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ
- İlgi köşelerinde oyun
- Zeka geliştirici oyunlar
"Serbest zaman etkinlik diliminde çocuklar, yetişkin yönlendirmesi olmadan, kendi ilgileri doğrultusunda oynayacakları köşeleri ve arkadaşlarını seçerler. Kendini ifade etme,, paylaşma, sorumluluk alama gibi becerilerini geliştirme açısından önemlidir."
GEZİLERİMİZ
Çocuklarımıza okul dışında deneyim kazandırmak ve programımız içerisindeki ünite konularını pekiştirmek amacıyla müze, sinema, tiyatro, çocuk kütüphanesi, sergi, atölye gezileri düzenliyoruz. Gezi sırasında gözlem teknikleri, yetişkinlerden gelen yönergeleri takip etmeyi öğrenme, toplum bilincini ilerletme, soru sorma becerilerini artırma, ayırt etme, tasvir etme becerileri gelişmektedir.
Belirli aralıklarla ziyaret ettiğimiz Lösev Köyümüzde de mutfak atölyelerinde sütten yoğurt, dondurma yaparak; çiftlik hayvanlarını besleyerek; köy atölyesinde soğuk seramik yaparak; oyun sokağında oynayarak; Atatürk köşemizde «Atatürk’ü tanıyorum» etkinlikleri yaparak; spor tesisimizde sportif aktiviteler ile eğlenceli zamanlar geçiriyoruz.
DESTEKLEYİCİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİMİZ
Eğlenerek ve yaşayarak öğrenmeyi hedeflediğimiz bir programın içerisine kattığımız değişik etkinliklerle bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim alanlarını da desteklemeyi amaçlıyoruz. Bu nedenle haftanın farklı günlerine denk gelecek şekilde düzenlediğimiz etkinliklerimiz günün belirli zaman ve mekânlarında gerçekleşecektir. Bu amaçla belirlediğimiz etkinliklerimiz;
“OYUNCAK GÜNÜ” Evlerinden kendilerine ait bir oyuncağı getireceği bu günde çocuklarımızın, paylaşım duygusunu geliştirmenin yanı sıra işbirliği yapma, grup faaliyetlerine katılma, gerektiğinde liderlik yapma, oyun kurma ve yönetme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çocuklarımızın getireceği oyuncağın kendi tercihi olması beklenmekle birlikte, seçilen oyuncağın çok küçük parçalar içermemesi, olumsuz model oluşturacak nitelikte olmaması ve maddi değerinin çok yüksek olmamasına özen gösterilmelidir.
“KİTAP GÜNÜ” Bu çalışmada kitap kullanma alışkanlığı, yaratıcılık, sorun çözme, hayal gücü, etkin dinleme, kısa ve uzun süreli hafıza becerilerini geliştirmenin yanı sıra farklı kaynaklarla tanışmaları da amaçlanmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda öğrencimizin evden getireceği özenle seçilen bir kitapla birlikte kendi oluşturduğu özgün bir hikâyeyi de bizimle paylaşması, paylaşılan diğer hikâyeleri etkin bir biçimde dinlemesi ve ortaya çıkan sorunlara çözüm önerilerinde bulunması beklenmektedir.
“PUZZLE GÜNÜ” Bu çalışmada çocuklar konsantrasyon becerisini, parça-bütün ilişkisini ve sabrederek sonuca varma kavramını öğrenirler. Şekil, zemin, renk ve desen algısı gerektiren puzzle çocukların gördükleri bir parçayı daha sonradan yeri geldiğinde kullanmayı hatırlaması, puzzle oluştukça puzzle’daki boşlukların hangi parçalarla doğru olarak tamamlanacağını muhakeme etmesi, görsel hafızanın güçlenmesine fayda sağlamaktadır. Ayrı iken bir anlama ifade etmeyen parçaları birleştirerek, sabırla bir sonuca ulaşma, başladığı işi tamamlayabilme ve bunu çevresindekilerle paylaşmak, çocukların özgüvenini pekiştirecektir.
“GÖSTER ANLAT” Göster anlat etkinliğimizin temel amacı öğrencilerimize kendini arkadaşlarının karşısında ifade etme ortamı hazırlamak, sözel ve sosyal becerilerinin gelişmesini sağlamak. Bu ortamı hazırlarken de onların bir materyalden yararlanmalarına fırsat verilir. Bu materyal sınıfın tema etkinliği üzerine ilişkilendirilmiş ya da belirlenmiş bir projeyi destekler nitelikte olabilir. Ya da bunların hiçbiri değil tamamen hayatın içinden bir objeyi anlatmak da olabilir.Göster - anlat etkinliği için getirdiği bu nesneyi öğrencimiz arkadaşlarına anlatır ve arkadaşları da sorular sorarlar tanıtır. Böylece öğrencilerimiz arkadaşlarına kavram, bilgi, beceri, ilgi vb. alanlarla ilgili sohbet, söyleşi ortamında paylaşım gerçekleştirir.
ÖZEL KONUKLAR
Çocuklarımızın belirli konulara olan ilgilerini artırmak amacıyla yıl içerisinde çeşitli konukları ağırlıyoruz. Bu mühendis, doktor, diyetisyen, hemşire, aşçı vs. olabilir. Siz velilerimizin de özel bir alanda uzmanlığınız varsa lütfen bize bilgi veriniz.
-EVE DÖNÜŞ
-Güle Güle (16:30 – 17:30 )
-Servis kullanan çocuklarımız servislerine, öğretmenleri eşliğinde binerler. Servis kullanmayan çocuklarımız ise aileleri gelene kadar nöbetçi öğretmen eşliğinde ilgi köşelerinde vakit geçirirler.